Parlementarisk strategi

Som mange af jer ved eller har læst i medierne, vedtog vi i går søndag en ny parlamentarisk strategi. Den kan I læse her.
Et flertal på nitten medlemmer af hovedbestyrelsen stemte for den nye vedtagelse. Ingen stemte imod, og fire undlod at stemme.
Kort fortalt betyder strategien, at vi nu som parti har fået nogle nye parlamentariske værktøjer, som vi har mulighed for at tage i brug, når vi forhåbentlig får væltet den nuværende regering og banet vejen for et nyt flertal. Formålet er at gøre vores parti bedre i stand til at sørge for, at et nyt flertal også bliver lig med en ny politik.
Jeg vil på hovedbestyrelsens vegne gerne takke alle jer, som i de foregående måneder har engageret jer i debatten og bidraget til en god proces. Vi har fået rigtig mange gode tilbagemeldinger.
Der er helt bestemt mange dilemmaer, når vi diskuterer, hvordan Enhedslisten kan få så meget indflydelse som muligt ud af de mandater, vælgerne giver os. Derfor har debatten i partiet været meget nødvendig, og den slutter selvfølgelig heller ikke med denne vedtagelse.
Mange hilsner
Per Clausen, forretningsudvalget