Aktivitetsdag med band

Kære medlem af Enhedslisten i Holbæk
Vil du med til aktivitetsdag med band, bondegårdsferie og bevar bus 490 på lørdag d. 3. november?

Overalt på Sjælland er lokale busser truet af lukning. Hos os er det bus 490 der kører Svinninge-Jyderup-Reerslev-Ruds-Vedby der står til at forsvinde weekender og aftener. Hvis bussen bliver lukket rammer det en masse mennesker og lokalt erhverv og kultur som fx Jyderup Højskole og Lykkebjerg Bondegårdsferie.
Derfor holder vi aktivitetsdag med Band, Bondegårdsferie og Bevar Bus 490 lørdag d. 3. november fra kl. 10-13.

Vi mødes i Ruds-Vedby kl. 10 ved busstoppestedet hvor der vil være sang og musik ved et lokalt jazz-band der spiller bl.a. superhittene "Hjulene på bussen kører rundt" og "Metro til Ruds-Vedby". Kl. 10:43 står vi på bus 490 og kører afsted til først Reerslev og så den lokale virksomhed Lykkebjerg Bondegårdsferie, som holder åbent hus mellem kl. 11 og 13.
Her vil ejerne Niels Henrik og Gitte fortælle om deres virksomhed, og hvad det betyder hvis deres besøgende, primært bedsteforældre og børnebørn, ikke kan komme med bussen. Der vil være mad og drikke, mere musik og ikke mindst mulighed for at klappe søde dyr fra gården. I er naturligvis meget velkomne til at medbringe familie og venner.
Mere information om aktivitetsdagen for bus 490 og de andre lukningstruede busser kan findes på Facebook: Bevar Bussen Aktivitetsdage.
Jeg håber at I har lyst til at komme med på lørdag. Det er min gamle bus og den er rigtig vigtig for de mennesker der bruger den hver dag. Men også fordi den er eneste rute på tværs på Vestsjælland der forbinder Kalundborgtoget, Tølløsebanen og IC-toget i Slagelse. Regionsrådet og lokalpressen er også inviteret.
Hvis I vil med så bare trop op eller send mig en sms på 61625771. Skriv også gerne i begivenheden på Facebook og del den med jeres venner.
Vi ses 
Mange hilsner